کابینت انزو

کابینت انزو

همه چیز درباره

کابینت انزو 

کابینت انزو
کابینت انزو

انزوچیست ؟ 

انزو نام محصولی از شرکت زنتیک zentique آمریکا بود که بدليل کيفيت بالا و طراحي متفاوتي که داشت خيلي سريع معروف شد . در سرتاسر آمریکاو دنيا تبديل به يک برند مطرح و پر فروش شد.

کمتر از هفت سال است که کابينت انزو در ايران به مدلي شناخته شده و پرطرفدار تبديل شده است .  اما قیمت تمام شده آن بسیار گران می باشد . يکي از دلايل اين اتفاق اين است که شرکت هاي زيادي توان توليد همچين کابينتي را ندارند.  چرا که ساخت کابينت انزو احتياج به تجهيزات خاص و محيط کارگاهي مناسب دارد.

_

شرکت انزو

شرکت انزو (zentique) در نیوجرسی آمریکا فقط يک شرکت توليد کننده کابينت انزو نبود بلکه فعاليت گسترده اي در زمينه طراحي دکوراسيون منزل ، نورپردازي و توليد مبلمان داشت .

مهمترين توليدات شرکت انزو ساخت انواع درب هاي چوبي و کابينت آشپزخانه و همچنين ميزو صندلي بود . اما بدليل نوآوري هايي که اين شرکت در محصولات خود و به ويژه برند انزو داشت توانست موفقيت هاي زيادي کسب کند و در رديف مطرح ترين توليدکنندگان کابينت آشپزخانه قرار بگيرد.

در حال حاضر شرکت هاي زيادي در حوزه توليد و فروش کابينت مدرن در کشورمان فعاليت دارند اما متاسفانه بدليل وجود هزينه هاي بالا، کمتر توليدکننده اي حاضر است کار خود را ارتقا دهد و مهارت جدیدی بیاموزد. بدليل عدم ارتقاء و بروز نبودن مدل ها و  طراحي مناسب ، توليدکنندگاه مطابق روال سابق با چند مدل محدود و بدون تنوع به کار خود ادامه مي دهند .  اغلب بعد از چند سال فعاليت محکوم به شکست خواهند شد و نمي توانند سهم قابل توجهي از بازار را از آن خود کنند.

ساخت انزو

_

مهمترين چيزي که در ساخت کابينت آشپزخانه انزو اهميت دارد کيفيت رنگ مصرفي و البته وجود کارگاه رنگ مجهز و البته فضاي سرپوشيده و ايزوله (بدور از هرگونه گرد و غبار) است. گوچکترین آلودگی و بی دقتی در رنگ آمیزی باعث می شود تا این محصول کیفیت خود را از دست بدهد .

استفاده از ام دي اف خارجي و يراق آلات با کيفيت نيز مي تواند در کيفيت طراحي کابينت هاي سبک انزو موثر باشد.

کابینت انزو مراحل تولیدی شبیه به کابینت وکیوم دارد .
يعني از ورق ام دي اف خام که روي آن طرحي خاص حکاکي شده ساخته مي شود و در دستگاه رنگ پوششی سطح روي آن با روکش مخصوص پوشانده مي شود . در نهايت تحت فشار دستگاه پرس قرار مي گيرد.

تفاوت انزو و وکیوم

اولین تفاوت این است که کابينت وکيوم از ورق ام دی اف  با ضخامت 16 يا 18 ميل استفاده مي شود . درصورتيکه در کابينت آشپزخانه انزو از ورق 25 ميل استفاده مي شود که باعث بالا رفتن استحکام و البته وزن کابينت و سخت تر شدن پروسه نصب آن مي شود پس براي نصب کابينت انزو لازم است که از افراد متخصص و نصاب باتجربه استفاده شود.

دومین تفاوت کابينت انزو با کابينت وکيوم اين است که روکشي که براي کابينت انزو استفاده مي شود ضخيم تر و باکيفيت تر است البته بجاي روکش خيلي از توليدکننده ها از رنگ پوليشي استفاده مي کنند که باعث زيبايي بيشتر کار و البته بالاتر رفتن قيمت نهايي کابينت خواهد شد.

سومیت تفاوت تراش قسمت هاي کناري درب هاي کابينت انزو با استفاده از ماشين آلات سی ان سی بصورت شيب دار  مي باشد.  و البته با این کار ضخامت آن کم مي شود.

چهارمین و مهم ترين تفاوت  اين دو نوع کابينت باهم دارند بالاتر بودن قيمت کابينت انزو نسبت به کابينت وکيوم است و دليل آن استفاده از ورق ضخيم تر و متريال باکيفيت تر مي باشد.البته محدودیت تولید کنندگان انزو هم دلیل دیگری بر این افزایش قیمت در ایران است .

کابینت انزو ارزان
کابینت انزو ارزان

جنس صفحه کابينت انزو

کابينت انزو نوعي کابينت کلاسيک به حساب مي آيد اما در بيشتر موارد نسبت به کابينت کلاسيک ساده تر است و کمتر حکاکي و ابزار روي نماي کار مي خورد. البته اين موضوع کاملا به سليقه مشتري بستگي دارد و مي تواند کمي شلوغ تر هم ساخته شود.

جنس صفحه کابينت انزو مي تواند صفحه 23 ميل شرکتي (ارزانترين گزينه) باشد . يا از جنس سنگ مصنوعي کورين باشد. همچنين ميتوان از صفحات کابينت از جنس سنگ طبيعي که موسوم به کوارتز است استفاده کرد که بهترين نوع آن برند سايلستون کشور اسپانيا است.سنگهای جلاخورده ایتالیای هم از آن دست انتخاب های گران است .

البته گرانیت ایرانی نیز هیچ کم از آن ندارد . گرانترین صفحه کابینت دنیا گرانیت سبز همدان است که بسیار کمیاب و گرانبهاست .  البته استفاده از صفحات اپوکسي که ترکيبي از رزين و چوب مي باشد باعث خلاقانه تر و متفاوت تر شدن کابينت انزو خواهد شد.ولی مشکلات خاص خودش را داردو مطلوب مشتریان نیست .

بدنه و درب های کابينت انزو

متريال اصلي درب کابينت انزو ، ام دي اف خام است. البته در ساخت کلاف دور کابينت مي توان از چوب هاي راش يا بلوط استفاده کرد که باعث بالا رفتن کيفيت و البته قيمت کابينت طرح انزو شود. براي رنگ آميزي درب کابينت انزو و ساير قسمت ها مي توان از پوليش يا همان رنگ وايت واش استفاده کرد. پلي استر و پلي اورتان هم از جمله رنگ هايي هستند که کيفيت بسيار بالايي دارند و در رنگ کاري کابينت زياد مورد استفاده قرار مي گيرند.

بدنه داخلی کابینت انزو می تواند از ام دی اف ملامینه و یا هایکلاس ساخته شود . که برای پایین آوردن قیمت نهایی تصمیم درستی است . اما اگر بخواهید کابینت خود را همچنان گران تر کنید از جنش درب ها هم می توانید بدنه را هم تولید کنید . اما باید رنگ آن مات انتخاب شود.  برخی نیز از بدنه وکیوم استفاده می کنند که هزینه بیهوده ایست .

رنگ کابینت انزو 

رنگ پلي اورتان از معدود رنگ هايي است که مقاومت بالايي در مقابل تابش آفتاب و همچنين رطوبت از خود نشان ميدهد و بدليل قدرت چسبندگي بالايي که دارد و خشک شدن سريع در صنايع چوب کاربرد زيادي دارد.

رنگ پلی یورتان بر پایه رزین آکریلیک و خشک‌کن ایزوسیانات آلیفاتیک است. رنگ پلی یورتان از طریق واکنش شیمیایی بین دو جزء، پوششی مقاوم به ضربه، تنش مکانیکی و اشعه UV ایجاد می‌کند. رنگ پلی یورتان به‌عنوان یک پوشش رویه محافظ در صنعت استفاده می‌شود. رنگ پلی یورتان روی سطوح مختلف ازجمله آلومینیوم و گالوانیزه نیز چسبندگی مناسبی دارد.

رنگ پلی یورتان به‌عنوان رنگ رویه در سامانه‌های پوششی چندلایه جهت رنگ‌آمیزی ماشین‌آلات صنعتی، قطعات خودرو، سازه‌های فلزی، سطوح خارجی مخازن، لوله‌های انتقال نفت و گاز، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی، نیروگاه‌های آبی و ترکیبی و اتمی، سکوها و اسکله‌های نفتی و بندری کاربرد زیادی دارد .

به واقع بزرگترین خلاقیت شرکت ایتالیایی انزو استفاده از این رنگ برای پوشش چوب در کابینت سازی بود .

چند نوع کابینت انزو داریم ؟

تنوع کابینت انزو بسیار پایین است . رنگ محبوب انزو کاران سفید یخچالی است .کابينت هاي انزو از نظر فرم ظاهري تقريبا شبيه به هم هستند. البته بعضي از طرح ها شلوغ تر و برخي ديگر ساده تر هستند .  پيشنهاد طراحان براي آشپزخانه هاي کوچک تر مدل هاي ساده تر و رنگ سفيد است . تفاوت اصلي طرح هاي مختلف کابينت هاي انزو در انتخاب نوع ابزاري است که براي فرم دهي درب ها و نما استفاده مي شود و همچنين نوع روکشي براي کابينت انتخاب مي شود. در نتيجه انواع کابينت انزو را مي توان بر اساس نوع روکش به کابينت انزو پوليشي و کابينت ممبران انزو تقسيم بندي کرد.

بعد از اينکه پروسه ساخت کابينت به پايان رسيد براي مرحله رنگ کاري آماده مي شود. بدليل زيبايي بيشتر وکيفيتي که رنگ پوليش دارد معمولا بيشتر مشتريان کابينت انزو پوليشي را انتخاب مي کنند. پوليش نوعي رنگ مايع و در مواردي خميري شکل است که بعد از اينکه زيرسازي انجام شد روي کار کشيده مي شود و باعث بيشتر شدن استحکام و طول عمر کابينت آشپزخانه انزو مي شود.

مزایای رنگ پولیشی بجای روکش

مزيت استفاده از رنگ پوليش بجاي روکش اين است که هم کابينت براق تر مي شود و جلوه بهتري پيدا مي کند و هم در صورت ايجاد خش روي کابينت انزو با رنگ پوليش مي توان به راحتي آن را ترميم کرد در صورتيکه اگ اين اتفاق براي کابينت وکيوم بيافتد بايد قسمت آسيب ديده دمونتاژ شود و اگر توليد کننده کابينت خدمات پس از فروش داشته باشد آن را مجددا با استفاده از دستگاه وکيوم، روکش کند که بسيار پر دردسر و گاهي ناممکن مي شود.

عيب استفاده از رنگ بجاي روکش هم در اين است که اولا تميز کاري کابينت سخت مي شود و بايد دقت زيادي بخرج دهيد. همچنين عيب ديگر آن طولاني شدن پروسه توليد کابينت سبک انزو خواهد شد درصورتيکه فرايند توليد کابينت وکيوم بسيار سريع تر و با استفاده از دستگاه هاي اتوماتيک انجام مي شود. همين زمان بر بودن توليد کابينت انزو پوليشي يکي از دلايل بالاتر بودن قيمت آن نسبت به ساير کابينت ها مي باشد.

کابينت ممبران انزو چیست ؟

مراحل ساخت کابينت ممبران انزو دقيقا تا قبل از فاز رنگ کاري با کابينت پوليشي يکسان است و تفاوت آن استفاده از يک لايه روکش پلاستيک مانند PVC است که به آساني و با سرعت زياد بصورت اتومات و با استفاده از دستگاه وکيوم انجام مي شود. مزيت کابينت ممبران انزو ارزانتر بودن نسبت به حالتي است که از رنگ استفاده مي شود و همچنين همانطور که اشاره کرديم کم دردسر بودن و سريع تر بودن فرايند توليد است همچنين براحتي تميز مي شود البته بزرگترين ايراد آن اين است که درخشندگي و زيبايي کابينت انزو پوليشي را ندارد و حالت کدر و مات دارد.

رقیب کابینت انزو کدام کابینت است ؟

رقیب اصلی کابینت انزو کابینت هایگلاس است .

اگر آشپزخانه شما کوچک است و می خواهید انزو سفید و ساده داشته باشید ، کمی صبر کنید .

تفاوت کابینت هایگلاس با انزو در چیست ؟ آنهم براق و سفید و ساده می تواند باشد .

بايد بدانيد که در بيشتر موارد قيمت کابينت انزو بالاتر از کابينت ام دي اف هاي گلاس است. بطور کلي قيمت کابينت طرح انزو از کابينت هاي وکيوم ممبران و ام دي اف مات و براق بالاتر است . بعد از کابینت چوبی انزو گران ترین کابینت محسوب می شود .

البته چون کابينت مدل انزو به نوعي در دسته کابينت هاي کلاسيک قرار مي گيرد بهتر است با کابينت سبک کلاسيک مقايسه شود تا کابينت هاي مدرن و ام دي اف مثل هايگلاس .اما از لحاظ کارایی باید بگوییم هایگلاس برای محیط پخت و پز بهتر و مقرون به صرفه تر است .

کابینت هایگلاس

معایب کابینت انزو

خوبی های آن را گفتیم . شرط انصاف این است معایب آن را نیز بازگو کنیم . اين سبک از کابينت هم مانند هر کابينت آشپزخانه ديگري مزايا و معايب خاص خودش را دارد. شايد بالا بودن قيمت کابينت انزو يکي از معايب آن باشد.

همچنين بدليل استفاده از رنگ تميز کاري و نظافت سخت تري دارد و بايد با دقت بيشتري از مواد شوينده براي پاک کردن سطح کابينت استفاده کرد. نکته اي که هم جزو معايب کابينت انزو به حساب مي آيد و هم مزايا استفاده از ورق 25 ميل در ساخت درب هاست که باعث سنگين شدن وزن سازه مي شود.همچنین شکستن لولا و افتادگی درب ها را به معایب آن بیافزایید .

از ديگر معايب کابينت انزو مي توان به طولاني بودن فرايند ساخت ، رنگ کاري و نصب اشاره کرد که از حوصله ي خيلي ها خارج است.گاهی پروسه ساخت و نصب این نوع کابینت به یکی دوماه می رسد .

انزو ایرانی

کابينت هاي سبک انزو در ايران دستخوش تغيير و تحولات زيادي شده و سبک و سياق آن بر اساس سليقه افراد مختلف از جمله مشتري ، سازنده و حتي طراح مدام در حال تغيير است. کمتر کسي مي داند که اصيل ترين نمونه کابينت انزو چه ويژگي هايي دارد و از نظر ظاهري چگونه است.

اما چيزي که مشخص است اين است که کابينت مدل انزو اغلب به رنگ سفيد براق و با فرورفتگي ها و برجستگي هاي کمتر نسبت به ساير کابينت هاي کلاسيک ساخته مي شود.  در نتيجه مي توان آن را جزو مجموعه کابينت هاي کلاسيک ساده دسته بندي کرد . اما به طور قطع برخی از سازندگان متاسفانه در ساخت این کابینت تغییراتی مطابق میل خود نموده اند .واین کار باعث شده تا نوعی کابینت به نام انزو ایرانی به وجود بیاید .

استفاده از رنگ های اتومبیلی و ام دی اف نامرغوب برای پایین آوردن قیمت تقلب محسوب می شود و این نوع کابینت به شدت نامرغوب است .

اگر قصد سفارش کابینت انزو را دارید حتمن از شرکت سازنده مطمئن شوید تا امکان تولید آن را داشته باشد . شاید در ایران به تعداد انگشتان دو دست خود تولیدکننده حرفه ای برای انزو نداشته باشیم .

اما همچنان پیشنهاد ما به شما کابینت ام دی اف و هایگلاس است . که با قیمت مناسب تر و کیفیت مطلوب و امکان ترمیم هنوز به عنوان انتخاب اول اکثر مشتریان می باشد .

در این زمینه می توانید با مشاوران ما مشورت نمایید . کافی است اینجا را کلیک کنید .

کابینت انزو
کابینت انزو
کابینت انزو برجسته
کابینت انزو کلاسیک

1 دیدگاه

  • 1 – با انتشار هر پست، 1 میلیون تومن پول بدست بیارید ماهی 30 میلیون درآمد اضافی

    2 – قدرت سایت شما (Domain authority) چنده ؟این خیلی بَده که سایت شما بیش از یکسال از تولدش گذشته باشه ولی هنوز قدرتش یا Domain authority سایتتون کمتر از 10 باشه برای همینه که تو گوگل رتبه ندارید

    3 – میتونید کمتر از دو هفته خط اول گوگل بیاید – مستند و مثال واقعی از زبان آقای عادل طالبی متخصص سئو

    4 – بزارین بهتون یاد بدم خودتون قدرت سایتتون رو بالا ببرید و بیاید خط اول گوگل تو 14 روز

    برای ارتباط با من کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *