آبنوس چیست ؟


از آبنوس چه می دانیم

آبنوس چیست ؟

آبنوس نام یک درخت از نواحی گرمسیری است . بسیار کمیاب و چوب آن بسیار گرانبهاست . چوب آبنوس ترد و زیبا و رفتار عجیب آن در مقابل آب باعث این نام گذاری شده است .

آبنوس دارای چوبی معطر است ، که باعث شده کمد لباس ثروتمندان از چوب آن ساخته شود . و خانه های اشرافی با این چوب سیاه رنگ مزین شود . این چوب بدون نقش و خط است. رویشگاه این چوب سواحل گینه در آفریقا از گاتا تا گابون است. چوب درون این چوب سیاه یک دست است. چگالی آبنوس به اندازه‌ای است که در آب فرو می‌رود . چوب سیاه آبنوس دارای بافت ریز و ظریفی است و در هنگام جلا بسیار هموار و صاف می‌شود که این مسئله آن را به یک چوب زینتی ارزشمند تبدیل کرده است .

درخت آبنوس
درخت آبنوس

معنای لغوی آبنوس

_

آبْنوس، یا اَبْنوس، آبِنـوس و آبْنوز، از ریشة مصری هبن . در یونانی هبنس ، در لاتین آبنــوس و در پهــلوی اوانس ، بر چندین گـــونه درخت از جنس دیوسپیروس متعلـق به تیـــرة پروانه‌واران ، گفته می‌شود.

در تورات یَهُوَه، خطاب به شهـــر صور می‌گـــوید: «شاخهای عاج و هونیم را با تو معاوضت می‌کردند». بیشتر مترجمان و مفسران کلمة هُوِنیم را همـــان واژة مصری هبن یا همان آبنوس می‌دانند .

آبنوس در  تاریخ

_
استفاده از آبنوس دارای ریشه تاریخی است .

در متون قدیمی چنین آمده است : آبنـوس درختی استــوایی است که در قــارة آفــریقا، و نیز در ماداگـاسکــار، هند، ژاپن، جــزایر فـیلیپین، آمریکای شمـالی و جنوبی می‌روید و سیاه‌ترین آبنــوس، یعنی گونة مرغوب آن، از سیلان و جـــزایر هند شرقی به دست می‌آید.

خواجه نصیرالدین طوسی می گوید آبنـوس در آب فــرو می‌رود، اما ظاهراً فقط آبنوسی که کاملاً اشباع شده، از آب سنگین‌تر است. نسوج چوب آبنوس آکنده از صمغ قهوه‌ای تیره یا سیــاه‌رنگ سختی است. همین صمغ احتمالاً موجب تُردی آبنوس می‌شود و آن را برای خرّاطی و منبّت‌کاری مناسب می‌سازد. مرغوب‌ترین انواع آبنوس نوع سیاه آن است که بسیار آسان و خوب صیقل می‌پذیرد.

ابن بیطار محکم‌ترین نوع آبنوس را آبنوس حبشی می‌داند که سخت و سیاه و توپر است. شکستة آن گزنده و قابض زبان است و چون بر آتش بگذراند بخاری خوشبوی از آن بر می‌خیزد. چون آبنوس تازه محتوی چربی است، وقتی نزدیک آتش قرار گیرد، مشتعل می‌شود.

ایرانیان و آبنوس 

دانشمندان قدیم ایرانی  آبنوس را همانند درخت عنّاب، تخم آن را مانند تخم حنا، میوه‌اش را مانند انگور، برگش را مانند برگ صنوبر و پهن‌تر از آن توصیف کرده‌اند و آن را از جملة چوبهای گرانبها و داروهای پزشکی دانسته‌اند، ولی هر کدام از‌ آنان که ذکری از آبنوس کرده‌اند، آن را متعلق به سرزمینهای بیرون از مرزهای ایران دانسته‌اند.

حدودالعالم‌ از جزیره‌الفضّه « دریا اقیانوس مشرقی»، معجم‌البلدان از مُقِدشو در جنوب یمن و صیدنه از وَقْوان و سواحل زنگبار و حبشه به عنوان مناطق آبنوس خیز نام می‌برد. از این میان تنها اصطخری است که می‌گوید «از سیراف متاع دریا خیزد چون عود و عنبر و عاج و آبنوس و از آنجا به آفاق برند».

از عبارت ” اصطخری”  دانسته نمی‌شود که آیا سیراف خود آبنوس خیز بوده یا به اقتضای بندر بودنش صرفاً مرکز مبادلة این چوب به عنوان یکی از اقلام بازرگانی بوده است. از گزارشهای پیشینیان بر می‌آید که در برخی از نقاط اران آن زمان، از آبنوس در ساختن برخی افزارها مانند کمان و دسته‌های کارد استفاده می‌شده است.

غربی ها نیز از آبنوس بهره می بردند .

در اروپای سده سیزدهم نیز در ساختن صندوقچه، نوشت‌افزار، دستة کارد، تختة شطرنج، و از اواخر سدة شانزدهم در تهیة مبلمان بزرگ خانگی به ویژه به صورت روکش، از آبنوس استفاده می‌شده است (لاروس بزرگ)، اما چنین می‌نماید که چوب آبنوس عمدتاً در ساختن وسایل کوچک مانند کلیدهای سیاه پیانو، فلوت، دستة چاقو، ماهوت پاک‌کن و به مقدار نسبتاً کمتری در ساختن گنجه‌های تجملی به کار رفته است.

عصای فاخر آبنوس
عصای فاخر و مشبک آبنوس

اصولاً چون آبنوس چوبی مرغوب، نسبتاً کمیاب و به همین دلیل گرانبها بوده، عموماً برای مصارف زینتی به کار می‌رفته است؛ حتی بر پایة برخی از اشارات تاریخی به عنوان نوعی هدیة شایسته میان ولایات رد و بدل می‌شده است .

کاربری چوب آبنوس

آنجا هم که آبنوس در ساختن چیزهایی مانند شبکة پنجره، پوشش سقف و دیوارکوب به کار رفته، بیشتر ارزش تزیینی آن منظور بوده است. آثار موجود در نمایشگاه هنر اسلامی مصر نشان می‌دهد که در سده‌های هفتم و هشتم هجری قمری یا سیزدهم و چهاردهم میلادی در روزگار امپراطوری مصر، چوب آبنوس در تزیین و نقش و نگارهای چوبی مانند منبر و جامه‌دان به کار می‌رفته است.

برخی اشارات پژوهشگران گویای آن است که لااقل از دورة تیموری به بعد، در ایران افزون بر عاج و استخوان و چوبهای مختلف، از ابنوس نیز در خاتم‌بندی استفاده می‌شده است.

انواع آبنوس

آبنوس گاه تا ارتفاع 15 متر نیز رشد می‌کند. پوست این درخت خاکستری تیره، مغز آن (یعنی تنها قسمت مورد استفاده‌اش) معمــولاً سیــاه‌رنگ و بخش بیــرونی‌تر چــوب، یا لایة زیرپوست آن، سفید، خاکســری یا میخکی روشن است. در بعضی از انــواع آن مغــز چوب، قهوه‌ای تیره است و می‌تواند دارای رگه‌های قــهوه‌ای روشن، قـرمز یا زرد باشد.

کنده بریده آبنوس

اما اینها تنها مزایای آبنوس نبود
بازهم با ما همراه باشید تا مطالب شگفت انگیز تری بدانید .

آبنوس در طب و درمان !

میوه و برگ آبنوس

طب ایرانی

در نوشته‌های کهن فارسی و عربی از آبنوس بیشتر به عنوان یکی از مفردات دارویی یاد شده است. پزشکان و داروشناسان ایرانی و عرب از طریق آثار علمای یونانی به خواص پزشکی آبنوس پی برده بودند.

نویسندة الابنیه آن را دارویی قابض، دارای طبعی گرم، خردکنندة سنگ کلیه و «نشانندة آبله‌هایی که از سوختن پدید آید» معرفی کرده است.

جرجانی می‌نویسد: «سوزش و سپیدی چشم بردارد».

ابن بیطار در سدة هفتم قمری و حکیم محمد مؤمن در سدة یازدهم هجری قمری و عقیلی علوی خراسانی در سدة دوازدهم قمری خواص طبی آبنوس را مفصلاً برشمرده‌اند که رفع نفخ معده، جلای بصر، رفع سوختگی، شفای زخمهای بدخیم، بندآوردن خون زخمهای تازه، رویانیدن مژگان، رفع شبکوری و مداوای خنازیر از آن جمله است.

فواید و خواص درمانی  آبنوس چیست ؟

اگر ۱۰ تا ۱۲ گرم از پودر چوب آن را بخورید ، سنگهای داخل بدن را حل می کند .
اگر گرد چوب آن را با آب بارهنگ بر پیشانی بمالید و چند قطره هم در بینی بریزید فورا خونروی از بینی را قطع می کند
طبیعت آبنوس : طبیعتی گرم و خشک دارد .
مضرات آبنوس : مصرف زیاد این گیاه برای معده مضرّ است.

((چوب آبنوس)) یا آبنوس نامی بوده است که برده‌فروشان به سیاهان داده بودند. از این رو، برده فروش را «فروشندة آبنوس» می‌نامیدند .

تعبیر خواب آبنوس

_

دیدن آبنوس در خواب نشانه چیست؟

تعبیر خواب به فرایند معنادهی به رویاهایی که در خواب می بینید، گفته می‌ شود. تعبیر خواب آبنوس را می توانید در این مقاله مطالعه کنید .

تعبیر خواب آبنوس چیست ،  به روایت امام جعفر صادق(ع)

ديدن آبنوس در خواب دلالت بر مردي دارد که صفات سختکوشي ، بر سر پيمان ماندن ، به ثروت رسيدن و غيره به او مربوط مي شود
در اشاره امام صادق عليه السلام حرفي از بخيل و خسيس بودن به ميان نيامده است .

تعبیر خواب آبنوس چیست ، به روایت محمدبن سیرین

اگر در خواب آبنوس ببيند دليلش مردي است سختکوش در کار خود ، محکم با اراده و خلل ناپذير ، بر سر پيمانش مي ايستد ، توانگر مي شود ، ثروت مي اندوزد ، اما با همه صفات بخيل و خسيس مي شود و چيزي از او به کسي نمي رسد.

تعبیر خواب آبنوس به روایت منوچهر مطیعی تهرانی

آبنوس در زندگي ما چوبي است محکم و گران قيمت و در خواب نيز به استحکام و قوت تعبير مي شود. برخي از معبران آبنوس را به بخل و حسد تعبير کرده اند و نوشته اند، داشتن شيئي خاص از چوب آبنوس که احساس کنيد به خود شما تعلق دارد بخل است و حسد.

عصای آبنوس

اگر عصايی از چوب آبنوس داشته باشيد بر مردي محکم و استوار اما خشک که سود او کمتر عايد ديگران مي شود متکي مي گرديد.
اگر صندوق يا کمدي از چوب آبنوس ببينيد که در خانه شماست زني متشخص و مقتدر به زندگي شما قدم مي نهد ولي اگر آن شيئي را در جايي ناشناخته مشاهده نموديد زني با اين خصوصيات با شما برخورد مي کند.
ديدن دري از چوب آبنوس برخورد و رو به رو شدن با مردي است محکم و استوار. اگر آن در بسته باشد نمي توانيد از آن مرد بگذريد و از او متنفع شويد ولي اگر باز باشد براي شما موثر و مفيد واقع مي شود.

تعبیر خواب آبنوس چیست ، به روایت ابراهیم کرمانی

اگر در خواب آبنوس ببيند چنانچه زن باشد همان خصوصيات مورد بالا را دارد متها با مسائلي که به زن مربوط ميشود.

رایحه آبنوس

_

امروزه استفاده از رایحه چوب آبنوس یکی از رایحه های مطبوع و روز دنیای عطر سازی دنیاست . بسیاری از شرکت های معروف از این رایحه در ادکلون های گران قیمت خود بهره می برند.
رایحه تلخ و ماندگار این چوب باعث شده نت آخر و پردوام اکثر ادوکلن های بسیار قوی مردانه را به نت جنتلمن مشهور است ترکیبی از آبنوس را در خود داشته باشد .رایحه آبنوس همچون یک موسیقی اصیل و سمفونی هنرمندانه بویایی اطرافیان را نوازش می کند .

رایحه ای با طعم بی نظیر

اما رایحه آبنوس چیست ؟  تلخی رایحه آبنوس به قدری دلپذیر است که طعم یک قهوه بی نظیر را در مغز شما تداعی می کند طعمی که آشناست اما هرگز آن را نچشیده اید . زیرا آن را بوئیده اید .
نمونه ای از برندهایی که شهرت خود را از آبنوس در اذهان یافته اند برایتان گذاشتیم تا اگر در دسترس داشتید صحت و سقم آن را خود تایید و یا تکذیب کنید .

آبنوس خوشبو …

جالب این است ادکلن های پوششی که برای پوشاندن بوی نامطبوع به کار می روند به علت داشتن نت طولانی و قوی آبنوس از این رایحه بهره می برند .  نوعی از ادکلن دانهیل که برای پوشش بوی سیگار استفاده می شود از رایحه آبنوس استفاده می کند . ترکیب رایحه چوب آبنوس و بوی سیگار بقدری برای برخی دلپذیر می گردد که در نظرسنجی ها باعث تمایل به کشیدن سیگار همراه این ادکلنها افزایش یافته است.

نت نهایی آبنوس 

نت نهایی آبنوس با برخی از بوی عرق مردان و زنان توانسته بقدری ترکیبی ایده آل باشد که برخی سالهاست ادکلون خود را تغییر نداده اند . برخی از ادکلن ها مانند لالیک نویر بیش از 100 سال است که تولید می شود و بی هیچ تغییری هنوز هم برند اول محبوب مردان متشخص است .

بیش از این زیاده گویی است ، اما اگر از طرفداران رایحه های تلخ و خنک یا تلخ و شیرین هستید در نت نهایی ادکلون خود دقت کنید تا حتما نام آبنوس را ببینید . براستی آبنوس چیست .

1

انتخاب نام آبنوس برای گروه طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی ما با الهام از این صفات بارز و خاص آبنوس بوده است . با افتخار تا کنون توانسته ایم پروژه های خود را به بهترین کیفیت و با دوام و استحکام مثال زدنی و با دقت بسیار و طراحی عالی انجام دهیم  .

 همچون رایحه آبنوس  سازنده نت نهایی دکوراسیون  منازل شما باشیم . سالهاست که مشتریانمان ما را با اعتماد و افتخار به دوستان و نزدیکان خود پیشنهاد می دهند و این سرمایه گرانبهای آبنوس است . 

آبنوس گرانبهاست و بی نظیر ما قدر نام خود را می دانیم و به این نام و اعتماد شما مفتخریم .

آبنوس گروه طراحی و تولید و نصب دکوراسیون

آبنوس دکور طراح و سازنده انواع  کمد و کابینت ، میز تلویزیون ، دکوراسیون داخلی، کفپوش ، دیوارکوب

2 دیدگاه

  • **娛樂城與線上賭場:現代娛樂的轉型與未來**

    在當今數位化的時代,”娛樂城”和”線上賭場”已成為現代娛樂和休閒生活的重要組成部分。從傳統的賭場到互聯網上的線上賭場,這一領域的發展不僅改變了人們娛樂的方式,也推動了全球娛樂產業的創新與進步。

    **起源與發展**

    娛樂城的概念源自於傳統的實體賭場,這些場所最初旨在提供各種形式的賭博娛樂,如撲克、輪盤、老虎機等。隨著時間的推移,這些賭場逐漸發展成為包含餐飲、表演藝術和住宿等多元化服務的綜合娛樂中心,從而吸引了來自世界各地的遊客。

    隨著互聯網技術的飛速發展,線上賭場應運而生。這種新型態的賭博平台讓使用者可以在家中或任何有互聯網連接的地方,享受賭博遊戲的樂趣。線上賭場的出現不僅為賭博愛好者提供了更多便利與選擇,也大大擴展了賭博產業的市場範圍。

    **特點與魅力**

    娛樂城和線上賭場的主要魅力在於它們能提供多樣化的娛樂選項和高度的可訪問性。無論是實體的娛樂城還是虛擬的線上賭場,它們都致力於創造一個充滿樂趣和刺激的環境,讓人們可以從日常生活的壓力中短暫逃脫。

    此外,線上賭場通過提供豐富的遊戲選擇、吸引人的獎金方案以及便捷的支付系統,成功地吸引了全球範圍內的用戶。這些平台通常具有高度的互動性和社交性,使玩家不僅能享受遊戲本身,還能與來自世界各地的其他玩家交流。

    **未來趨勢**

    隨著技術的不斷進步和用戶需求的不斷演變,娛樂城和線上賭場的未來發展呈現出多元化的趨勢。一方面,虛

    擬現實(VR)和擴增現實(AR)技術的應用,有望為線上賭場帶來更加沉浸式和互動式的遊戲體驗。另一方面,對於實體娛樂城而言,將更多地注重提供綜合性的休閒體驗,結合賭博、娛樂、休閒和旅遊等多個方面,以滿足不同客群的需求。

    此外,隨著對負責任賭博的認識加深,未來娛樂城和線上賭場在提供娛樂的同時,也將更加注重促進健康的賭博行為和保護用戶的安全。

    總之,娛樂城和線上賭場作為現代娛樂生活的一部分,隨著社會的發展和技術的進步,將繼續演化和創新,為人們提供更多的樂趣和便利。這一領域的未來發展無疑充滿了無限的可能性和機遇。

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *