14 ترفند برای دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون داخلی

14 نکته دکوراسیون اتاق نشیمن


آینه ها وکاغذ دیواری

براي اتاق نشيمن هاي کوچک، مخصوصا آنهايي که به نور طبيعي دسترسي ندارند، کمي حالت ترس از فضاي بسته به وجود مي آيد.  يک نقطه مرکزي را انتخاب کنيد. يک کاغذ ديواري با رنگ هاي روشن و جذاب را انتخاب کنيد و يک آيينه بزرگ در مقابل بزرگترين پنجره آويزان کنيد. در چنين حالتي آيينه نقش يک پنجره اضافي را بازي مي کند و تصوير بي نظيري را منعکس مي کند.

معماری خانه خود را بپذیرید.

محدوديت فضايي در اتاق نشيمن مي تواند باعث چشم پوشي شما از شانس هاي بي نظير طراحي دکوراسيون اتاق پذيرايي شود. براي مثال گوشه ها و فاصله بين ديوارها که بدون استفاده مانده اند مي توانند با نيمکت هاي پله اي و ميز هاي کاري و ميز هاي عسلي پوشانده شوند. همزمان مي توان سقف هاي گچبري شده را با لوستر هاي مدرن تزيين کرد

سقف های زیبا

بهترين ترفند براي بزرگتر نشان دادن اتاق هاي پذيرايي کوچک معطوف کردن توجه ديگران به سقف هاست و به همين دليل آويزان کردن آثار هنري هم راه حل بسيار مناسبي مي باشد. به علاوه پنجره هاي خود را با پرده هاي بلند و زيبا تزيين کنيد تا بتوانند اهميت خود را در فضاي خانه بيشتر نشان دهند.

سقف بلند نعمت است.

سقف بلند براي نشيمن هاي کوچک يک نعمت است. درست است که نمي توانيد صندلي ديگري را اضافه کنيد اما شما هميشه مي توانيد اشياء بلند را به صورت افقي در قرار دهيد تا توجه به سقف جلب شود. اين امر باعث بزرگتر نشان دادن فضا با استفاده از نور و حجيم بودن ميشود که با هيچ روش ديگري به دست نخواهد آمد.

از قفسه هاي آويزان، کارهاي هنري، و آباژورهاي خلاقانه استفاده کنيد. از سوي ديگر، ستون هاي چوبي عمودي انتخاب هوشمندانه اي براي ايجاد فضاي روستايي در دکوراسيون يک اتاق نشيمن کوچک مي باشد .

شومینه ها دلبری می کنند.

شومینه و آتش زیبا

آن کساني که از شانس داشتن يک شومينه در اتاق پذيرايي خود بهره مند مي باشند بايد آن را به عنوان نقطه مرکزي اتاق پذيرايي خود در نظر بگيرند و دکوراسيون را طوري بچينند که شومينه به عنوان نقطه مرکزي ديده شود. شومينه مي تواند بيش از يک عنصر تزئيني در خانه ها باشد و به عنوان محلي براي دوره همي ها درخانه در نظر گرفته مي شود.

تنها چيزي که براي اطراف شومينه نياز است، صندلي هاي راحت، نيمکت هاي خلاقانه و يا يک مبل عثماني جذاب است. طبيعت گرم و دلنشين آنها باعث توصيه بسياري از طراحان به صاحبان خانه ها مي شود. به خصوص در زماني که نياز به فضاي بيشتر و پنهان کردن تجمع دکوراسيون در اتاق نشيمن را داريد.

ستونها

ستونها همیشه بد نیستند .

معمولا قدرت ستون هاي عمودي در اتاق هايمان ناديده گرفته مي شود. اما واقعيت اين است که جلوه بيشتر به ستون هاي عمودي باعث مي شود تا اتاق پذيرايي بزرگتر به نظر برسد. دستيابي به اين امر بسيار ساده مي باشد. شما فقط به نور کف، گلدان و گياه هاي بلند و عمودي مانند بامبو، پرده هاي بسيار بلند، و يا آيينه هاي قدي نياز داريد. در واقع هر عنصر عمودي که در دسترس باشد انتخاب مناسبي برا اين منظور خواهد بود.

 

جای مبلها کجاست .

مبل استیل  همیشه زیبا نیست .

جانمايي نشيمن گاه ها در وسط اتاق پذيرايي کوچک مناسب تر از قرارگيري در کنار ديوار مي باشند. براي ايجاد يک محيط جذاب براي نشستن، از مبلمان کوچک و بدون پشتي استفاده کنيد. اين مدل ها فضاي بزرگتر و حس بيشتري را براي مهمان هاي شما فراهم مي کنند. به علاوه مبلمان بدون پشتي در فضاهاي بزرگتر هم به همان اندازه مناسب به نظر مي آيند و مي توانند دو مرز بين 2 بخش مجزاي نشيمن در اتاق نشيمن باشند

 

دکوراسیون منزل

مبلمانتان را ست کنید.

يکي از بزرگترين اشتباهات در دکوراسيون در فضاهاي کوچک انتخاب مبلمان ناسازگار مي باشد. اجزا بزرگتر مبلمان فضاي زيادي را اشغال مي کنند و آنها حتي در مرتب ترين فضا ها هم، درهم ريختگي بصري در ديد ما ايجاد مي کنند.

انتخاب رنگ مناسب

انتخاب طرح و رنگ مي تواند تاثير چشم گيري در کوچک يا بزرگ جلوه دادن فضاهاي کوچک داشته باشد. بسياري از مردم با انتخاب رنگ هاي تيره و جيغ مبلمان بدون در نظر گرفتن سازگاري با محيط خانه خود، اشتباه فاحشي را مرتکب مي شوند. اتاق هاي نشيمن کوچ با رنگ هاي مات و خنثي مخصوصا توناليتيه رنگ هاي ليمويي، استخواني و يا آبي آسماني مناسب تر به نظر مي رسند .

گوشه های خانه را خالی نگذارید .

اين ايده خلاف هدف ما به نظر مي رسد ولي پر کردن يک گوشه از اتاق مي تواند باعث افزايش فضا از ديد ما شود. مبلمان هايي که از شمال تکه هاي سرتاسري بزرگتري هستند، فضاي بيشتري را اشغال مي کند و از اين رو مي توانند نفرات بيشتري را نسبت به مبل هاي راحتي معمولي در خود جا دهند. با اين روش ديگر اتاق نشيمن شلوغ و نامرتب به نظر نمي رسند.

با کمی خلاقیت  از تکه هاي مدرن با خطوط صاف و ساده به جاي مبلمان داراي منحني و پر زرق و برق، استفاده کنيد.

پرده های توری و نور کافی

اگر در اتاق نشيمن از نور کافي بهره نمي بريد از تور هاي شفاف تر و نازک تر استفاده کنيد. با اينکه پرده هاي سنگين که از مواد ضخيم و تيره ساخته شده اند، مدرن و کاربردي هستند ولي آنها براي اتاق هاي کوچک نشيمن، بسيار لوکس هستند که مناسبتي با آن ندارند. در عوض پرده هاي سبک تر، نور بيشتر و هواي تازه تر را در مکان شما تضمين مي کنند. نور هاي جايگزين مانند نور زميني و لوستر هاي جذاب هم پيشنهاد مناسبي براي فضاي اتاق نشيمن شماست.

 

گل و گیاه

گیاهان و گل های زیبا به خانه شما روح می بخشند .

گياهان قادرند به چشمان ما بقبولانند که فضاي بيشتر در اتاق وجود دارد. فقط چند گلدان مي تواند چشم انداز اتاق شما را تازه و شاد نشان دهند. مخصوصا زماني که شما آنها را در گوشه ها و يا پشت اجزاي مبلمان قرار داده ب

 

بدرخشید

از وسایل براق استفاده کنید .

مواد شفاف بسيار حساس هستند و احتمال آسيب ديدگي آنها بالاست اما با مراقبت و نگهداري منظم مي توانيد در بزرگتر جلوه دادن اتاق نشيمن خود موفق باشيد. صندلي هاي از جنس شيشه و پلکسي شفاف (مخصوصا صندلي هايي که به دليل شفافيت مي توان پشت آنها از جلويشان ديد) براي اين منظور بسيار مناسب و زيبا هستند. عناصر دکوري اکريليک هم بسيار مطابق با اين ايده مي باشند.

 

هدف ما از این مقاله این بود که با رعایت این 14 ترفند برای دکوراسیون اتاق نشیمن بتوانیم خانه ای زیبا داشته باشیم .

فارغ از هر محدودیت و مشکلی خانه باید زیباو مطابق سلیقه مان باشد تا مکانی برای آسودگی و شکوفایی ذهن و جان ما باشد . امیدواریم که توانسته باشیم حتی به قدر یک لحظه  خانه هایتان را زیبا تر کنیم .

مجموعه آبنوس دکور با افتخار 13 سال است که خانه های شما را زیبا تر از همیشه می سازد . زیرا مشاوران و طراحان ما خانه شما را مطابق سلیقه شما طراحی  می کنند . سپس سازندگان ما با نهایت دقت و ظرافت آن را می سازند .

به جمع خانواده آبنوس بپیوندید .

5 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *