10 نکته برای تمیز کردن کابینت های ام دی اف

10 نکته برای تمیز کردن کابینت های ام دی اف

اولین نکته در رعایت تمیز کردن کابینت های ام دی اف استفاده از دستمال نمدار و آغشته به مواد شوینده البته به جز مواد شوینده ای مانند وایتکس, مواد شوینده الکل دار و.. می باشد.
دوم :  کابینت ها را با یک دستمال تمیز خیس چندین بار تمیز کرده و خشک کنید.

برای تمیز کردن کابینت های ام دی اف هرگز از مقدار زیادی آب استفاده نکنید و دستمال خیس کفایت می کند.

سوم : دستمال هایی را که برای تمیز کردن کابینت های ام دی اف به خصوص کابینت های ام دی اف براق (های گلاس )استفاده می کنید تا حد امکان با پودرهای لباس شویی شستشو نکنید ، و با نرم کننده ها و یا مایع ظرف شویی که باعث زبری دستمال نمی شوند استفاده کنید.
چهارم : قبل از قرار دادن مواد خوراکی که حاوی سرکه هستند حتما از اینکه نشتی در اطراف آن رخن نمی دهد مطمئن شوید.
در باز و بسته کردن درب های کابینت های ام دی اف دقت کنید و آنها را بیش از درجه مورد نیاز باز نکنید

پنجم : برای پاک کردن کابینت می توان مقداری شامپو فرش را در آب حل نموده و با اسفنج بر روی کابینت بکشیم تا به خوبی تمیز شود.

ششم : هیچ وقت نباید برای نظافت کابینت ها از اسکاچ های زبر یا سیم های ظرفشویی استفاده کنید.  چون این لوازم باعث خش افتادن روی سطح کابینت می شود. به جای این کار از یک اسفنج نرم یا دستمال های مخصوص کمک بگیرید. در ضمن اگر می خواهید از مواد شوینده ای که در بازار ، استفاده کنید ابتدا حتما شیوه مصرف آن را بخوانید و مطابق آن نظافت را شروع کنید.

هفتم :  برای پاک کردن لک های سخت و عمیق مانند اثرات دست ، جوهر و ماژیک  و لاک ناخن هرگز از موادی چون وایتکس ، آستون ؛ الکل صنعتی ، مستقیمآ استفاده نکنید .

زیرا این مواد میتواند به سطح رو کش دار mdf آسیب برساند . برای استفاده از این مواد بهتر است آن ها را با آب رقیق کرده و مورد استفاده قرار دهید .

هشتم : برای تمیز کردن کابینت های فلزی استفاده از پودرهای ماشین لباسشویی و اسپری های پاک کننده ی چند منظوره به خوبی میتوانند لکه ها و چربی ها را از بین ببرند.

نهم : در صورت سوختگی روکش صفحه  و یا در و دیواره های کابینت  بهتر است با متخصصین تماس بگیرید و یا طبق آموزش های همین سایت اقدام به رفع آن نمایید . ودر هنگام سوختگی از مواد شوینده استفاده ننمائید  .

دهم  : از شست و شوی کابینت های ام دی اف  خودداری کنید . کابینت های چوبی به هیچ وجه تحمل شستشو را ندارند و به سرعت آب شروع به تخریب و بازکردن لایه های چوب می نماید  . آسیبهایی که از شستشو به این کابینتها وارد می شود گاهی غیر قابل جبران است و خسارات مالی فراوانی به بار می آورد .

 

در پایان 10  نکته کلیدی برای طولانی کردن عمر این کابینت ها بیان گردید و شما با رعایت نکات فنی می توانید سالیان سال از داشتن کابینتهای زیبا و سالم و براق لذت ببرید   .

مجموعه آبنوس در پروژه های خود نهایت دقت و استحکام را رعایت کرده و درنقاطی که نیاز به آب بندی دارد تدابیر لازم را  می اندیشد . با این حال رعایت نکات گفته شده می تواند شما را سالها از تعمیرات و تغییرات در کابینت آشپزخانه بی نیاز نماید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *