هود و سینک و اجاق گاز قبل از کابینت

هود و گاز صفحه ای مدرن

هود و گاز مدرن


هود و سینک و اجاق گاز

شاید بدانیم خرید هریک از این وسایل هزینه نسبتا بالایی را شامل می شود. فقط همین نیست؛ گاهی به دلیل یک انتخاب اشتباه هزینه های ما برای خرید ملزومات آشپزخانه دوچندان می شود. دقیقاً به همین دلایل، دقت و تحقیق پیش از انتخاب، مهمترین مرحله در خرید وسایل آشپزخانه است. بهتر این است که قبل از سفارش کابینت با مشاوران ما در مورد خرید هود و سینک و اجاق گازمشورت کنید .

سوالات رایج مشتریان از ما در مورد خرید ملزومات آشپزخانه چیست؟

تجربه ی 13 ساله  ما را به پرسش هایی پر تکرار از سوی مشتریان رسانده که احتمالا در مورد شما نیز صدق می کنند. با پاسخ به این سوالات می توانید مرحله تحقیق در خرید را هوشمندی بیشتری بگذارنید و خرید بهتری را تجربه کنید.

۱ – بهترین مدل هود برای آشپزخانه ما کدام است؟

در هنگام خرید هود آشپزخانه ابعاد و مدل کابینت ها را در نظر داشته باشید. برای آشپزخانه های کوچک معمولا مدل های زیر کابینتی، مخفی و کشویی را پیشنهاد می کنند. هوای یک آشپزخانه متوسط و بزرگ را هود شومینه ای و مورب می تواند مطبوع کند. اما برای آشپزخانه جزیره ای که اجاق آن روی کانتر وسط قرار گرفته بدون شک باید یک هود جزیره ای به کار برده شود.

۲ – صدای هود چه میزان است؟

در مشخصات فنی هود عددی که بر اساس دسی بل (db) نشان داده شده، گویای میزان صدای آن است. معمولا این عدد مربوط به دور دوم و سوم موتور است. اگر مدل انتخابی شما بیش از سه دور داشته باشد احتمالا صدای بیشتری نسبت به آن عدد تولید می کند. هر چه این عدد کوچکتر باشد هود صدای کمتری ایجاد می کند.

۳ – کاربرد فیلتر زغالی چیست و روی چه مدل‌هایی نصب می‌شود؟

اکثر هود های موجود در بازار دارای فیلتر های آلومینیومی هستند. در برخی از مدل ها علاوه بر فیلتر آلومینیومی، قابلیت نصب فیلتر زغالی نیز نوشته شده است. اما فیلتر زغالی چه کارایی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که از این فیلتر جهت جذب گرد و غبار موجود در محیط استفاده می کنند. هود هایی که دهانه خروجی آن ها ۱۵ سانتی متر است امکان نصب فیلتر زغالی را دارند. این نکته را به خاطر داشته باشید که فیلتر های زغالی سفید به دلیل نوع کربن به کار رفته از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و درجه یک محسوب می شوند.

۴ – اجاق گاز رومیزی شیشه ای بهتر است یا استیل؟

انواع اجاق گاز از لحاظ شکل ظاهری و نحوه قرار گیری به دو دسته صفحه ای (رومیزی) و مبله تقسیم بندی می شوند. در اینجا به دلیل تمایل بیشتر خریداران به اجاق های صفحه ای نکات مهم در خرید آن ها را عنوان خواهیم کرد. یکی از سوالات همیشگی انتخاب جنس صفحه اجاق است. صفحه اجاق های رومیزی از استیل و شیشه تشکیل شده اند.

هریک از این مدل ها دارای مزایا و معایب خود هستند. به عنوان مثال اگر علاقه دارید که اجاق خود را با هود ست کنید مدل های شیشه ای انتخاب مناسب تری خواهند بود. همچنین نگرانی از بابت شکستگی شیشه نداشته باشید. زیرا برندهای معتبر موجود در بازار مانند بیمکث و استیل البرز و لتو از شیشه کاملا نشکن و مقاوم استفاده می کنند. اما اجاق استیل به مرور زمان خش نمیگیرد و با سهولت تمیز می شود. البته در نهایت انتخاب بین این دو مدل به سلیقه مشتری و میزان بودجه او بستگی دارد.

۵ – سینک ظرفشویی توکار بهتر است یا روکار؟

سینک روکار به سادگی نصب می شود و نیاز به برش صفحه ی کابینت ندارد. همچنین با خرید این مدل نیازی به خشک کردن مداوم صفحه کابینت اطراف سینک نخواهیم داشت. مدل های توکار از تنوع بالاتری از نظر جنس و مدل برخوردار هستند. از انواع سینک توکار می توان به شیشه ای، استیل و گرانیتی اشاره کرد. همچنین سینک توکار فضای کمتری نسبت به مدل های روکار اشغال می کند.

دقت داشته باشید برای سینک تو کار به کابینت ساز و نصاب حرفه ای برای آب بندی نیاز دارید . یکی از مشکلات بزگ سینک تو کار درست آب بندی نشدن و نشت آب به صفحه کابینت است . خسارت زیادی از این طریق بهبار خواهد آمد  .

۶ – عمق لگن سینک چقدر است؟

یکی از مسائلی که همواره مشتریان آبنوس از ما می پرسند این است که عمق لگن سینک چه اندازه است؟ آیا سینک های عمیق گزینه های بهتری هستند؟ در پاسخ باید گفت که عمق لگن سینک معمولا ۱۵ تا ۳۰ سانتی متر است. در مورد سوال دوم باید گفت که در خرید سینک ظرفشویی عمق لگن را با توجه به قد کدبانوی خانه انتخاب کنید، زیرا شستشوی ظروف در سینک های بسیار عمیق برای بانوایی با قد کوتاه یا متوسط دشوار خواهد بود. در این زمینه مشاوره های لازم به شما خواهیم داد .

۷ – زیر کورین به چه مدل از سینک ظرفشویی می گویند؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده که سینک زیر کورین چیست و در چه آشپزخانه هایی نصب می شود. سینک زیر کورین به مدل هایی گفته می شود که لگن آن ها به صورت جداگانه داخل صفحه نصب خواهد شد. به عبارت دیگر این مدل از سینک ها سینی ندارند و تنها از لگن تشکیل شده اند. تعداد لگن ها نیز به فضای موجود در آشپزخانه بستگی دارد.

سینک زیر کورین فضایی مدرن در آشپزخانه ایجاد می کند. زیرا هیچ نمایی از این سینک مشخص نیست. برای نصب این سینک محدودیت مکانی نداریم. به عنوان مثل می توان آن ها را در کنج یا کانتر آشپزخانه نصب کرد.

۸ – شیر سینک چه مدلی بخریم ؟

نکته مهمی که در خرید شیر آلات به آن تاکید می کنیم توجه به کیفیت و جنس کالای مورد نظر است. در برخی از شیر آلات که از مواد اولیه ی نامرغوب تشکیل شده اند پس از مدتی شاهد زردی و لک گرفتن سطح آن ها می شویم. پس در انتخاب اولویت را به مدل هایی از تولید کنندگان معتبر و دارای گارانتی چند ساله دهید.معمولا برندهای معتبر مدلهای زیبایی دارند . شیر آشپزخانه را از بهترین نوع ممکن تهیه کنید . به غیر از زیبایی به راحتی کار با آن هم دقت کنید .

سخن آخر

خرید لوازم بزرگ آشپزخانه به دو عامل مهم یعنی سلیقه و بودجه شما بستگی دارد. ولی رعایت و توجه به نکاتی که در بالا گفته شد می تواند میزان رضایت شما از انتخاب خود بالاتر ببرد. این هشت نکته را پیش از ورود به بازار در ذهن داشته باشید. اما گروه آبنوس برای مشتریان خود این امکان را فراهم کرده است . که بدون مراجعه به بازار هود و سینک و اجاق گاز خود را با تخفیف عالی خریداری نمایند .

آبنوس افتخار دارد در این مدت 13 سال توانسته است رضایت مشتریان گرامی را فراهم آورد  . این امکان را با صداقت و تعهد و کیفیت بدست آورده است .برای این که به خانواده بزرگ آبنوس بپیوندید کافی است با ما تماس بگیرید .

آبنوس بهترین انتخاب شما برای دکوراسیون خانه شماست . هود و سینک و اجاق گاز 

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *